چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

اقدامی عجیب برای تنبیه یک مجرم در مریوان

دیروز دوشنبه 26 فروردین برای تنبیه یک فرد اراذل و اوباش در شهرستان مریوان کردستان لباس زنانه بر تن وی کردند و این فرد را در سطح شهر مریوان گرداندند.  این اقدام ظاهرا توسط نیروی انتظامی صورت گرفت که موجب اعتراض نمایندگان کردستان و برخی دیگر از نمایندگان مجلس شد.

17 نماینده مجلس در همین راستا این نوع برخورد با اراذل و اوباش را توهین به لباس زنان عفیف و پاکدامن دانستند و با طرح سوالی از وزرای کشور و دادگستری، خواستار پاسخگویی آنها در این زمینه شدند.

(وبلاگ آموختن: در جامعه‌ی مردسالار که قانون هم از او حمایت می‌کند، توهین کردن به زن به عنوان یک نرم و رفتار اجتماعی تبدیل می‌شود. به طوری که حتا 17 نماینده مجلس این حرکت را توهین به زن ندانسته بلکه توهین به لباس زنان دانسته‌اند!!)

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/313958

درگیری مسلحانه در اهواز و مرگ یک نوجوان

قرار بود خانه‌های غیرقانونی ساخته شده با حکم دادستانی تخریب شود که میان مردم محلی ساکن در منطقه معین‌زاده اهواز و نیروی انتظامی درگیری شکل می‌گیرد و در نهایت خبر می‌رسد که نوجوانی 15 ساله در این درگیری‌ها درگذشته است.

نماینده اهواز: «درگیری مسلحانه‌ای میان مردم ساکن در خانه‌های غیرقانونی معین‌زاده و نیروی انتظامی در گرفته و هنوز مشخص نیست که عاملان مرگ این پسر نوجوان چه فرد یا نهادی است.»

نیروی انتظامی چه اقدام جدی‌ای کرده است؟

نیروی انتظامی مگر چقدر نیرو دارد. نمی‌رسد و نمی‌تواند این مناطق را پوشش دهد، آن هم وقتی برخی سلاح غیرمجاز داشته باشند، دست نیروی انتظامی هم بسته است.

در این سال‌ها کارهای زیادی شد و ما آخرین منطقه کپر‌نشین اهواز یعنی «شلنگ‌آباد» را هم تخلیه کردیم و دیگر مفهوم کپرنشینی در اهواز معنا ندارد. البته منطقه معین‌زاده در گلستان اهواز در مرکز شهر است و حاشیه نیست.

برای ما مساله در اولویت، رسیدگی به مناطق حاشیه‌نشین است که دایره‏وار دور اهواز را گرفته و می‌تواند گاهی مسایل امنیتی به وجود آورد.

ما خوزستان را آن‌طور که شایسته مردمان این منطقه بود، نساخته‌ایم؛ کارهای زیادی شده اما در شأن مردم استان نیست.

‌شاید من خیلی چیزها را بدانم اما صلاح نیست که این مسایل را به رسانه‌ها منعکس کنیم، من پنج سال فرمانده سپاه اهواز بودم و به همین دلیل بیشتر از هر فرد دیگری در جریان مسایل امنیتی استان هستم اما خب خیلی جاها هم صلاح نیست حرف‌ها را به شما بزنیم. اما همین را بدانید که به خاطر حضورم در دستگاه امنیتی به خوبی به مسایل حاشیه شهر و فقر و مشکلات اسکان در این مناطق واقفم و به عنوان نماینده مجلس مسایل حاشیه‏نشینان اهواز را دنبال خواهم کرد.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/313786

 آقا و خانم نباید به عنوان همکار در یک اتاق باشند

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:ریشه همه ناهنجاری‌ها و کجروی‌های اجتماعی در بدحجابی است.
این کار درستی نیست که یک آقا و خانم را به عنوان همکار در یک اتاق قرار می‌دهیم و یا اینکه برخی مدیران بخواهند برای خود منشی خانم بگذارند.
منبع: http://www.asriran.com/fa/news/267134

موافقت مجلس با افزایش حقوق تا سقف نرخ تورم

مجلس تا سقف نرخ تورم موافق افزایش حقوق است. 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267236

آقای کوثری! اگر فرزند خودتان جای ستار بهشتی بود باز هم این گونه حرف می زدید؟

محمد کوثری ، نماینده تهران: "من معتقد نيستم كه به ستار بهشتی ظلمي شده باشد و هر كسي كه برخلاف امنيت كشور كاري را انجام مي‌دهد بايد مجازات آن را هم بچشد."
نوشتن چند مطلب تند و تیز در یک وبلاگ گمنام که تعداد بازدیدهایش از عدد انگشتان دست فراتر نمی رفت ، اساساً نمی تواند لطمه ای به نظام ، امنیت ملی و مسوولان کشوری و لشکری وارد کند.
گزارش های رسمی حکایت از ضرب و شتم ستار بهشتی و وجود کبودی هایی بر بدن وی دارند. همچنین وی بر خلاف مقررات در محلی که نباید نگه داشته می شد ، نگه داشته شده و نهایتاً هم جان خود را از دست داده است.
آیا اگر خدای ناکرده ، فرزند آقای کوثری نیز به چنین سرنوشتی دچار می شد و به دلیل نوشتن مطالبی در وبلاگش ، بازداشت می شد و بعد جنازه فرزندش را به او تحویل می دادند ، باز هم همین طور حرف می زد؟
مگر نه این است که ایشان بر مسند وکالت مردم تکیه زده است؟ آیا یک وکیل درباره موکل خود این گونه سخن می گوید؟
بهشتی ، تنها یک متهم بود و اگر دادگاه حکمی صادر می کرد ، حداکثر مدتی به زندان می رفت ولی هرگز شایسته مرگ نبود ولی کوثری می گوید: هر كسي كه برخلاف امنيت كشور كاري را انجام مي‌دهد بايد مجازات آن را هم بچشد.
گیریم که بهشتی خلاف امنیت کشور کاری کرده بود ، آیا مجازاتش مرگ بود که کوثری این گونه به راحتی می گوید که هر کس خلاف امنیت کاری کرد باید مجازاتش را بچشد؟
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267112



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب